Rabu, 9 Jun 2010

Mengapa Anwar dihadapakn ke jawatankuasa khas?

Salam
Binasakan UMCO!

Saya tertarik dengan apa yang dikatakan oleh blogger Parpukari, seorang blogger pro-UMNO. Antara kandungan artikel beliau ialah:

" Walaupun pada hakikatnya blog ini kurang setuju dengan usaha ‘mendiamkan’ Anwar dengan menghadapkannya ke Jawatankuasa Khas; namun keputusan telahpun dibuat. Segala hujah telahpun dibentangkan kepada anggota Dewan. Maka, setelah mendengar segala hujah – Anwar akan dihadapkan ke Jawatankuasa yang terbabit.

Entah kenapa, Ahli Parlimen BN masih takut-takut dengan Anwar. Seolah-olahnya, kalau Anwar ada – maka kesetiaan, prinsip, keyakinan membuat keputusan, jatidiri sebagai seorang pemimpin jadi terhakis, Ahli Parlimen BN takut dengan kehadiran Anwar sehinggakan perkara yang sebegitu kecil pun mahu dihadapkan ke Jawatankuasa Hak yang berkenaan.

Sebenar-benarnya, apa yang berlaku ini membayangkan MP BN yang terlalu takut dengan kehadiran Anwar. Maaflah, penulis mungkin banyak menentang Anwar dalam banyak tulisan; namun memaksa Anwar senyap di Parlimen bukanlah jawapan yang bijak
" -Parpukari

Ulas sikit

Saya setuju dengan kata beliau, sememangnya MP dari UMNO/BN takut dengan kehadiran Anwar di parlimen. Pelbagai isu telah ditimbulkan oleh Anwar sehinggakan mampu mengugat kredibiliti mereka sebagai menteri. Sepatutnya mereka menjawab persoalan-persoalan yang timbul, bukannya menutup mulut yang menyoal mereka.

Pengajaran dari peristiwa Nabi Ibrahim

Kalau kita buka al-Quran tentang kisah Nabi Ibrahim, ketika baginda bertanyakan kepada Allah mengenai kekuasaan Allah untuk menghidupkan makhlukNya yang telah mati.
Mengapa Allah tidak menyuruh Nabi Ibrahim diam?
Inikan pula kita sesama manusia, tak kan kita nak suruh org yang bertanya atau memberi persoalan kepada kita itu untuk diam dan mencampakkan kedalam bilik supaya tidak lagi menyoal???

Dasar pengecut!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan