Khamis, 1 April 2010

Kafir Quraisy riuh bersorak ketika Rasulullah berdakwah di kota Mekah. Kini peristiwa ini terjadi lagi.

Salam Perjuangan,

Teringat aku tentang sirah junjungan mulia Rasulullah s.a.w.
Beliaulah murobbi paling agung dalam sejarah manusia.
Membawa manusia kearah jalan yang lurus,
mengajak manusia menundukkan diri kepada Allah,
membawa manusia bertemu dengan cinta kepada Tuhan mereka.

Rintangan dan cabaran ketika beliau menyampaikan risalah Islam tiada tolok bandingnya.
Di cerca, di maki, di hina. Menjadi perkara biasa. Terutamanya ketika beliau berdakwah di kota Mekah. Macam-macam dilakukan oleh kafir Quraisy dalam menentang gerakkan dakwah Rasulullah ini.

Kadang-kadang mereka riuh bersorak ketika Rasulullah sedang menyampaikan pidato dan membaca ayat-ayat Allah dihadapan khalayak umum. Tujuan mereka adalah untuk menenggelamkan suara Rasulullah dari didengari oleh orang ramai.

Sengaja Allah caturkan sirah-sirah Rasulullah ini untuk dijadikan pedoman dan rujukan kepada kita untuk menghadapi cabaran-cabaran ketika hidup bersama makhluk yang bernama manusia ini. Sirah-sirah ini bukan untuk dibukukan dan dihafal, tetapi untuk di'aplikasi'kan untuk hari-hari kita mendatang.

Hari ini, episod-episod sorak menyorak ini sekali lagi dicaturkan oleh Allah seperti mana yang telah dialami oleh Rasulullah dahulu. Kali ini berlaku di parlimen Malaysia...
tontonlah video yang telah aku link'kan kat bawah ini.
Kita tengok, siapa sebenarnya kafir Quraisy zaman sekarang. Sama-sama saksikan!



Aku nak ulas sikit je...

Hahaha...camtu la Allah nak ceritakan tentangan-tentangan yang kita akan hadapi bila berada daam bahtera perjuangan ini. Bapak taghut Malaysia memang telah dicatur Allah untuk memegang watak sebagai Quraisy dizaman Rasulullah...

TERANG, NYATA lagi BERSULUH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan