Jumaat, 12 Mac 2010

Aku benci Kerajaang Perpaduang

Salam Perjuangan,

Kerajaan Perpaduan ataupun UG. Isu yang tak habis-habis sejak 2 tahun lepas lagi. Jujurnya, aku cukup menyampah mendengarnya!. Tidak cukup dengan keputusan jawatankuasa disiplin yang memeningkan kita dan menjadi bahan ketawa abad ini, kini timbul semula isu muzakarah PAS dengan Umno.

Sekejap ada sekejap timbul. Sekejap ada sekejap timbul. Apa lagi kalau bukan muzakarah PAS dan Umno ? Sekejap UG, sekejap muzakarah. Sekejap muqabalah. lepas ini apa pula, kita pun tidak tahu. Aku yakin rakyat dah muak dengan isu ini. Jika aku bukan yang jenis sayangkan perjuangan Islam sudah tentu aku orang pertama yang paling muak dan meluat dengan isu ini dan muak kepada kedua-dua parti politik yang membangkitkan isu ini.

Aku tidak boleh tegur Umno sebab kita semua pun dah tahu perangai depa ni camna. Tapi aku ingin tegur pemimpin PAS. Kenapakah mereka tidak serik-serik membangkitkan isu ini sedangkan tiada angin tiada ribut. Bukankah lebih baik kalau kita gunakan pemikiran kita untuk perkuatkan Pakatan.

Aku rasa terpanggil ingin menegur pemimpin PAS tidak kira setinggi mana pun jawatan mereka dalam parti. Biarlah orang PAS marah aku daripada rakyat marah kepada PAS dan menghukum PAS selepas ini.

Cukuplah bangkitkan apa sahaja isu yang rakyat boleh hidu bahawa PAS dan Umno cuba nak berbaik. Takkan kita masih tidak kenal UMNO ! UG ke atau muzakarah ke bagi rakyat yang dah meluat dengan Umno , PAS dilihat sentiasa memberi nafas kepada Umno jika isu UG atau muqabalah atau muzakarah dibangkitkan.

Meluat rakyat ada hadnya. Jangan sampai PAS berani-berani menghampiri had itu. Jika rakyat meluat kepada kita, jangan marah mereka marahlah kepada diri kita sendiri.


REFORMS!!!

*mungkin sahabat-sahabat menyangka aku ni dah ter'over' dalam perkara ini. Tapi ini pendapat dan pendirian aku, setiap kita ada hak masing-masing untuk menyatakan pendapat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan