Ahad, 2 Mei 2010

Sentimental...

Salam perjuangan,

Baru-baru ini saya ada menerima satu sms dari seorang sahabat lelaki. Isi sms tersebut begitu menyentuh hati saya. Sms itu berbunyi:

---------------------------
Bila hati ibu berkata-kata.
"anak mak ni dah berbeza dengan dulu. Orang cuti panjang, anak mak ni cuti pendek saja. Bila balik rumah, asyik keluar saja. Umur mak ni dah tak lama, nak juga bersama-sama dengan anak mak ni."

Hati saya hanya mampu bergetus hiba,
"Mak, saya ni dah memang berubah. Saya bukan milik mak lagi, tapi saya dah jadi milik umat kat luar. Saya nak niaga dengan Allah, nanti untungnya kita tebus kat akhirat. Lagipun saya dah janji nak jaga mak, abah dengan adik-adik. Agar mak, abah dengan adik-adik mencapai kebahagiaan abadi, yakni di Syurga-Nya. Mak jangan nangis, nanti menambahkan lagi kesedihan saya ini sebab Umat Islam tengah menangis..."

---------------------------

Tiada ulasan:

Catat Ulasan