Khamis, 18 Mac 2010

Jutaan Terima Kasih

Salam Perjuangan,

Hari ni 17/03/2010, genap ulang tahun ke-22 aku.
Genap juga 22 tahun jasadku dipisahkan dari perut ibuku.
Genap juga 22 tahun nafasku menyirup udara segar.
Genap juga 22 tahun jantungku berdenyut.
Genap juga 22 tahun aku hidup sebagai muslim.
Alhamdulillah...

Syukur kepada Allah Maha Mencipta yang mentakdirkan aku untuk hidup dibumi ini.
Engkau-lah yang memberi aku rasa tabiat hidup sebagai manusia.
Engkau memberi aku nikmat untuk aku senang...
Engkau memberi aku dugaan untuk aku merasa susah...
Engkau memberi aku perasaan untuk aku merasa kasih, sayang, benci, suka, gembira...
Engkau memberi aku manusia untuk aku merasa nikmat bersama ibubapa, adik-beradik, sahabat-sahabat, musuh-musuh...

Jutaan terima kasih juga kepada mak dengan abah yang membesar dan menjaga aku sejak dari kecik hingga sekarang.
Mak dengan abah juga yang memberi aku rasa kasih sayang...
Mak dengan abah juga yang mengajar aku erti kehidupan...
Mak dengan abah juga yang membawa aku ke jalan-MU...
Syurgalah tempat kalian wahai mak dan abah...

Jutaan kepada adik-beradik aku. Abang Wan, Yun, Miah, Tikah dengan Hana.
Kalianlah yang sering bermain difikiran-ku...
Kalianlah yang sering aku rindu...
Kalianlah orang yang paling aku sayang selepas mak dengan abah...

Juga jutaan terima kasih kepada sahabat-sahabat.
Kalian banyak berkorban untuk aku...
Kalian mengajarku erti persahabatan yang sebenar...
aku tak tahu nak cakap apa lagi, melainkan moga-moga kalian didalam redho-Nya...

Kalau ditakdirkan ini kali terakhir ulang tahun kelahiran-ku, aku berdoa agar dapat berjumpa dengan kalian semua disyurga nanti...

Moga redho Allah bersama kita...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan